Monday, February 21, 2011

USTAZ COKLAT


Sinopsis Drama bersiri Ustaz Coklat dalam Astro Oasis di saluran 106 mengisahkan Haji Kassim yang pulang ke kampung bersama anak perempuannya,Hasnah. cuba mentarbiahkan Geng Abot dan Geng Sidek untuk 'meminati' aktiviti surau. Bagi menjayakan misi tersebut Ustaz Kassim menggunakan coklat dengan memasak coklat untuk semua penduduk kampung.

Keenakkan coklat dan keharuman aroma coklat Cikgu Kassim tersebut telah menjadi bualan penduduk kampung.... hasrat Haji Kassim untuk berdakwah dengan menggunakan coklat telah menerima ejekan daripada Haji Shuib. Saksikan pahit manis Cikgu Kassim berdakwah di sana sini.

Bukan kisah Ustaz Coklat yang teman nak ceritakan disini….tapi teman nak ceritakan bermacam – macam jenis ustaz ada didalam negara 1 Malaysia ini [ Maaf dengan izin ].
Di Perak itu sendiri banyak ustaz diperhatikan bijak mencari peluang…ada juga yang banyak mengambil kesempatan….bila Pakatan Rakyat memerintah pandai berlakun bagai ` pijak semut tak mati ` menyokong kerajaan itu....tapi bila kerajaan itu disentap dan dirampas mula beralih angin menyokong pulak kerajaan  baru yang memerintah bumi bijih timah ini....yang menghairankan tak de pulak komen para ustaz – ustaz ini  tentang apa hukumnya merampas kerajaan rakyat sepertimana berlaku itu.
Nampaknya mereka akur dengan pandangan meleset Tuan Mufti mengenai ` kerajaan peralihan ` dan bukannya ` kerajaan rampasan ` yang sering disebut oleh penjawat diatas itu tadi dalam mengiyakan tindakan Bn merampas hak rakyat…mungkin agaknya mereka ` sami na wo otoi na ` ataupun ` baik Tuan ` ataupun ` Yes Man ` semata – mata.
Ada kekawan teman bercerita salah seorang ustaz diatas tu tadi….dulu kesana ke mari puji kepimpinan DS Nizar..tapi kini difahamkan bakal bertitle ` Dato`dalam tangannya dalam beberapa bulan ini……patutlah….itu bukan uztaz coklat tapi ` ustaz pingat `…ha ha ha.
Ustaz ini pulak dikhabarkan selalu masuk dalam radio dan memang kupasannya memukau orang….kekadang – kadang kata kawan teman modal kuliahnya hanya menghiburkan orang ramai je….ada ke patut katanya ` orang perempuan nie setiap hari begitu sinonim dengan kain….`` pagi kumpul kain, basuh kain,jemur kain,angkat kain,lipat kain, seterika kain [ yang itu teman tambah], susun kain dan lepas tu bukak kain untuk habuan suami pada malamnya….apa nie  ` ya ustaz ` ini pun nak jadi modal kuliah ke !.
Dulu ada seorang ustaz yang begitu popular di Bandar Diraja Kuala Kangsar…..kuliahnya mantap…orang – orang perempuan, mak chik – mak chik gemor sesangat….tapi yang teman tak beberapa setuju dengan ustaz ni….adakah patut dia kata duit sumbangan kehadiran kuliah mingguannya jangan usik duit masjid atau surau….katanya duit kutipan tabung bergerak semasa kuliahnya itulah rezekinya pada hari itu….bagi teman pandai ustaz nie kerana duit masjid atau surau memang lah terhad tapi duit kutipan orang ramai semasa kuliahnya lebih banyak daripada biasa yang beliau dapat…ini bukan ustaz coklat tapi ` ustaz warahsatul fulus wal dunia `.
Kawan teman ada cerita kat teman ` katanya mana - mana ustaz yang mempertahankan DS Zambry dalam ` isu ancak ` itu terdapat dikalangan mereka yang dapat projek kuari yang harganya berjuta - juta....itu kata kawan teman. Kalau betul pihak Polis dan SPRM kena siasatlah....itu kerja kau orang bukannya kerja teman.
Ada juga dikalangan ustaz yang faham haraki dan amal jamaie` dan memahami ` Fiqh Aulawiyat ` ataupun keutamaan…tapi oleh kerana mengejar banyak kuliah disana – sini sudah terlupa dengan prinsip berjamaahnya….yang ini juga bukan ustaz coklat tapi teman tak tahu nak dikategorikan ustaz ini.
Kadang – kadang pandai pulak mencipta alasan…` ana tak boleh datang ya sheikh…malam ini ana mengajar kubu kuat umNO…itu pun dakwah kan…katanya pada sahabat atau naqibnya…walaupun jamaah memerlukan  wajib kehadirannya.
 Kalau teman ditanya…..teman rindukan supaya ustaz rock dulunya sibuk berdakwah yang kini glamor dan selebriti  itu kembali semula ke persada dan pentas orang yang berjuang….kerana dunia itu tidak kekal.

1 comments:

Saya ingin berbagi cerita kepada anda bahwa saya ini IBU PUSPITA seorang TKI dari malaysia dan secara tidak sengaja saya buka internet dan saya melihat komentar ibu hayati yg dari honkong tentan MBAH KABOIREN yg telah membantu dia menjadi sukses dan akhirnya juga saya mencoba menghubungi beliau dan alhamdulillah beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor toto 6D dan alhamdulillah itu betul-betul terbukti tembus,kini saya sangat berterimakasih banyak kepada MBAH KABOIRENG dan jika anda ingin seperti saya silahkan hubungi MBAH KABOIRENG di 085-260-482-111,saya juga tidak lupa mengucap syukur kepada ALLAH karna melalui MBAH KABOIRENG saya juga sudah bisa sesukses ini dan jangan mudah percaya kepada MBAH yg lain selain MBAH KABOIRENG karna saya juga pernah mengalami yg namanya dibohongin sama para normal yg lain,ini bukan rekayasa dari saya melainkan ini kisah nyata dari seorang TKI,jangan ada percaya klau ada yg memakai pesan ini klau bukan atas nama saya krna itu cuma bohan dan ini resmi saya yg menulis.Untuk yg punya rum erimakasih atas tumpangannya. KLIK _ GHOB _ 2D 3D _ 4D _ 6D _ DISINI












Saya ingin berbagi cerita kepada anda bahwa saya ini IBU PUSPITA seorang TKI dari malaysia dan secara tidak sengaja saya buka internet dan saya melihat komentar ibu hayati yg dari honkong tentan MBAH KABOIREN yg telah membantu dia menjadi sukses dan akhirnya juga saya mencoba menghubungi beliau dan alhamdulillah beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor toto 6D dan alhamdulillah itu betul-betul terbukti tembus,kini saya sangat berterimakasih banyak kepada MBAH KABOIRENG dan jika anda ingin seperti saya silahkan hubungi MBAH KABOIRENG di 085-260-482-111,saya juga tidak lupa mengucap syukur kepada ALLAH karna melalui MBAH KABOIRENG saya juga sudah bisa sesukses ini dan jangan mudah percaya kepada MBAH yg lain selain MBAH KABOIRENG karna saya juga pernah mengalami yg namanya dibohongin sama para normal yg lain,ini bukan rekayasa dari saya melainkan ini kisah nyata dari seorang TKI,janan ada percaya klau ada yg memakai pesan ini klau bukan atas nama saya krna itu cuma bohon dan ini resmi saya yg menulis.Untuk yg punya rum erimakasih atas tumpangannya. KLIK _ GHOB _ 2D 3D _ 4D _ 6D _ DISINI

Post a Comment

Monday, February 21, 2011

USTAZ COKLAT


Sinopsis Drama bersiri Ustaz Coklat dalam Astro Oasis di saluran 106 mengisahkan Haji Kassim yang pulang ke kampung bersama anak perempuannya,Hasnah. cuba mentarbiahkan Geng Abot dan Geng Sidek untuk 'meminati' aktiviti surau. Bagi menjayakan misi tersebut Ustaz Kassim menggunakan coklat dengan memasak coklat untuk semua penduduk kampung.

Keenakkan coklat dan keharuman aroma coklat Cikgu Kassim tersebut telah menjadi bualan penduduk kampung.... hasrat Haji Kassim untuk berdakwah dengan menggunakan coklat telah menerima ejekan daripada Haji Shuib. Saksikan pahit manis Cikgu Kassim berdakwah di sana sini.

Bukan kisah Ustaz Coklat yang teman nak ceritakan disini….tapi teman nak ceritakan bermacam – macam jenis ustaz ada didalam negara 1 Malaysia ini [ Maaf dengan izin ].
Di Perak itu sendiri banyak ustaz diperhatikan bijak mencari peluang…ada juga yang banyak mengambil kesempatan….bila Pakatan Rakyat memerintah pandai berlakun bagai ` pijak semut tak mati ` menyokong kerajaan itu....tapi bila kerajaan itu disentap dan dirampas mula beralih angin menyokong pulak kerajaan  baru yang memerintah bumi bijih timah ini....yang menghairankan tak de pulak komen para ustaz – ustaz ini  tentang apa hukumnya merampas kerajaan rakyat sepertimana berlaku itu.
Nampaknya mereka akur dengan pandangan meleset Tuan Mufti mengenai ` kerajaan peralihan ` dan bukannya ` kerajaan rampasan ` yang sering disebut oleh penjawat diatas itu tadi dalam mengiyakan tindakan Bn merampas hak rakyat…mungkin agaknya mereka ` sami na wo otoi na ` ataupun ` baik Tuan ` ataupun ` Yes Man ` semata – mata.
Ada kekawan teman bercerita salah seorang ustaz diatas tu tadi….dulu kesana ke mari puji kepimpinan DS Nizar..tapi kini difahamkan bakal bertitle ` Dato`dalam tangannya dalam beberapa bulan ini……patutlah….itu bukan uztaz coklat tapi ` ustaz pingat `…ha ha ha.
Ustaz ini pulak dikhabarkan selalu masuk dalam radio dan memang kupasannya memukau orang….kekadang – kadang kata kawan teman modal kuliahnya hanya menghiburkan orang ramai je….ada ke patut katanya ` orang perempuan nie setiap hari begitu sinonim dengan kain….`` pagi kumpul kain, basuh kain,jemur kain,angkat kain,lipat kain, seterika kain [ yang itu teman tambah], susun kain dan lepas tu bukak kain untuk habuan suami pada malamnya….apa nie  ` ya ustaz ` ini pun nak jadi modal kuliah ke !.
Dulu ada seorang ustaz yang begitu popular di Bandar Diraja Kuala Kangsar…..kuliahnya mantap…orang – orang perempuan, mak chik – mak chik gemor sesangat….tapi yang teman tak beberapa setuju dengan ustaz ni….adakah patut dia kata duit sumbangan kehadiran kuliah mingguannya jangan usik duit masjid atau surau….katanya duit kutipan tabung bergerak semasa kuliahnya itulah rezekinya pada hari itu….bagi teman pandai ustaz nie kerana duit masjid atau surau memang lah terhad tapi duit kutipan orang ramai semasa kuliahnya lebih banyak daripada biasa yang beliau dapat…ini bukan ustaz coklat tapi ` ustaz warahsatul fulus wal dunia `.
Kawan teman ada cerita kat teman ` katanya mana - mana ustaz yang mempertahankan DS Zambry dalam ` isu ancak ` itu terdapat dikalangan mereka yang dapat projek kuari yang harganya berjuta - juta....itu kata kawan teman. Kalau betul pihak Polis dan SPRM kena siasatlah....itu kerja kau orang bukannya kerja teman.
Ada juga dikalangan ustaz yang faham haraki dan amal jamaie` dan memahami ` Fiqh Aulawiyat ` ataupun keutamaan…tapi oleh kerana mengejar banyak kuliah disana – sini sudah terlupa dengan prinsip berjamaahnya….yang ini juga bukan ustaz coklat tapi teman tak tahu nak dikategorikan ustaz ini.
Kadang – kadang pandai pulak mencipta alasan…` ana tak boleh datang ya sheikh…malam ini ana mengajar kubu kuat umNO…itu pun dakwah kan…katanya pada sahabat atau naqibnya…walaupun jamaah memerlukan  wajib kehadirannya.
 Kalau teman ditanya…..teman rindukan supaya ustaz rock dulunya sibuk berdakwah yang kini glamor dan selebriti  itu kembali semula ke persada dan pentas orang yang berjuang….kerana dunia itu tidak kekal.

1 comment:

  1. Saya ingin berbagi cerita kepada anda bahwa saya ini IBU PUSPITA seorang TKI dari malaysia dan secara tidak sengaja saya buka internet dan saya melihat komentar ibu hayati yg dari honkong tentan MBAH KABOIREN yg telah membantu dia menjadi sukses dan akhirnya juga saya mencoba menghubungi beliau dan alhamdulillah beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor toto 6D dan alhamdulillah itu betul-betul terbukti tembus,kini saya sangat berterimakasih banyak kepada MBAH KABOIRENG dan jika anda ingin seperti saya silahkan hubungi MBAH KABOIRENG di 085-260-482-111,saya juga tidak lupa mengucap syukur kepada ALLAH karna melalui MBAH KABOIRENG saya juga sudah bisa sesukses ini dan jangan mudah percaya kepada MBAH yg lain selain MBAH KABOIRENG karna saya juga pernah mengalami yg namanya dibohongin sama para normal yg lain,ini bukan rekayasa dari saya melainkan ini kisah nyata dari seorang TKI,jangan ada percaya klau ada yg memakai pesan ini klau bukan atas nama saya krna itu cuma bohan dan ini resmi saya yg menulis.Untuk yg punya rum erimakasih atas tumpangannya. KLIK _ GHOB _ 2D 3D _ 4D _ 6D _ DISINI












    Saya ingin berbagi cerita kepada anda bahwa saya ini IBU PUSPITA seorang TKI dari malaysia dan secara tidak sengaja saya buka internet dan saya melihat komentar ibu hayati yg dari honkong tentan MBAH KABOIREN yg telah membantu dia menjadi sukses dan akhirnya juga saya mencoba menghubungi beliau dan alhamdulillah beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor toto 6D dan alhamdulillah itu betul-betul terbukti tembus,kini saya sangat berterimakasih banyak kepada MBAH KABOIRENG dan jika anda ingin seperti saya silahkan hubungi MBAH KABOIRENG di 085-260-482-111,saya juga tidak lupa mengucap syukur kepada ALLAH karna melalui MBAH KABOIRENG saya juga sudah bisa sesukses ini dan jangan mudah percaya kepada MBAH yg lain selain MBAH KABOIRENG karna saya juga pernah mengalami yg namanya dibohongin sama para normal yg lain,ini bukan rekayasa dari saya melainkan ini kisah nyata dari seorang TKI,janan ada percaya klau ada yg memakai pesan ini klau bukan atas nama saya krna itu cuma bohon dan ini resmi saya yg menulis.Untuk yg punya rum erimakasih atas tumpangannya. KLIK _ GHOB _ 2D 3D _ 4D _ 6D _ DISINI

    ReplyDelete

Share

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More